Hollywoodfilmontwerper geeft tips voor het volgen van een designcarrière in entertainment

Ooit gedroomd van werken in een filmstudio en op een dag zien hoe je werk door miljoenen mensen wordt bekeken? Neville Page, de entertainmentdesigner, is er niet alleen in geslaagd om deze prestatie te realiseren, maar ook in zijn cv-premièreproducties, zoals de film “Avatar” van regisseur James Cameron, die een revolutie teweegbracht in de bioscoop in 3D. Hij tekent ook werken als “Star Trek”, “Green Lantern”, “Tron” en vele andere hits.
Toegang tot Hollywood

Nederlandse Vereniging

Net zoals je geluk moet hebben om een beroemde acteur te worden, is er ook bijna “een beetje hulp” nodig om een ontwerper te zijn in Hollywoodfilms. Zoals Page uitlegt, worden films die in de films worden gemaakt door grote verenigingen en studio’s, die functioneren als een club, beperkt tot een paar professionals. “Je kunt niet zomaar betalen en deelnemen aan deze club “, noch is het uitsluitend gebaseerd op je talent. Ik ken veel geweldige artiesten die niet in Hollywood kunnen werken. Toegang is gebaseerd op het geluk en de steun die je hebt, “zegt hij.

En geluk klopte op uw deur. Na het afstuderen en werken aan enkele post-productieprojecten met visuele effecten (die geen voorwaarde waren om deel uit te maken van een vereniging), kreeg de ontwerper zichtbaarheid en werd hij uitgenodigd door regisseur James Cameron om een test te doen. “Toen ik het zag, was ik er, in zijn keuken, samen met andere kunstenaars, om wezens te tekenen voor een nieuwe film die hij aan het samenstellen was,” herinnert hij zich. De productie was niets meer dan Avatar, een film die een revolutie teweegbracht in de filmindustrie vanwege de visuele effecten.
Omdat het allemaal begon met een financiële investering door de regisseur zelf, kon Cameron het team samenstellen met de beste professionals die hij kon aantrekken. Nadat een studio in het spel ging om de rest van de productie te sponsoren, was Neville Page al binnen. Maar toch, Page had moeite om in dit sterteam te blijven. Om het project voort te zetten, moest hij laten zien dat hij zeer goed getraind was. “James is een sterk persoon die een stem heeft in Hollywood en hij zei dat hij me daar bij hem wilde hebben”, legt hij uit.

Hoe is het werk van een filmontwerper

Neville Page gebruikt een vrij coole vergelijking om te begrijpen hoe zijn werk is: “Een film maken is als een estafetteloop. Je maakt het ene deel af en gaat door naar een andere professional, die een ander deel doet en ga zo maar door. “

De ontwerper is verantwoordelijk voor het tekenen van personages en andere elementen die in de productie zullen bestaan. In principe is het proces: de kunstprofessional wordt ingehuurd door een filmregisseur, die hem het draaiboek stuurt. Van de ideeën van de scenarioschrijver en regisseur begint de ontwerper met het maken van de beelden, van potlood en papier, tot computer graphics of echte sculpturen. Uiteindelijk, als het werk klaar is, is het de beurt aan het special effects team om het over te nemen en dan te beginnen met het bewegen en de tekeningen aan te passen aan andere elementen van de film.

Nederlandse Vereniging

Maar wie denkt dat het werk van de ontwerper beperkt is tot papier, computer of kleine modellen, is onnozel. Tijdens de productie van de film Avatar creëerde Page een Banshee – dat gevleugelde dier dat de bewoners van Pandora als transportmiddel gebruikten – op ware grootte, om de regisseurs en acteurs van de film te tonen hoe het dier “werkte”. “De ontwerper moet over alles nadenken. De toon, de ogen, de persoonlijkheid …. We deden alles op papier en vervolgens op een digitaal model op de computer. We hebben een full-size 3D Banshee gedrukt, omdat we moesten uitzoeken hoe de acteurs zich bewogen tijdens het rijden. Toen ik het zag, deed ik daarboven alsof ik wilde vliegen en dacht ‘het is mijn baby’, ‘Pagina bekent.

Arbeidsmarkt in de entertainmentindustrie

Als je afstudeert in Design, kun je talloze paden in de entertainmentindustrie volgen, niet alleen in de film, zoals Page zich herinnert, “de gaming markt is ook veelbelovend”. In 2012, de collectie van de games gebied met de verkoop van games en consoles verdiende US $ 52 miljard en overtrof de filmindustrie. De prognose is dat, tegen 2017, de 75 miljard dollar in games zal worden overtroffen, volgens adviesbureau DFC Intelligence.

Naast deze gebieden, zijn er ook werken verbonden met internetprojecten, gericht op online interactiviteit, waarbij ontwerpers essentieel zijn. U kunt ook werken aan het tekenen van tv-commercials. “Het is belangrijk om te onthouden dat als je afstudeert, je niet alleen in de film moet werken. Er zijn duizend mogelijkheden.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *